ظرفیت و کارکردهای شبکه های اجتماعی در گسترش فرهنگ نیکوکاری و وقف
کد مقاله : 1050-ALA
نویسندگان:
محمدحسین اسماعیلی *
مربی،تهران،ایران
چکیده مقاله:
همانطور که مناسبات و پدیده های اجتماعی با گذر زمان از نظر نوع و چگونگی دچار تغییر می شوند، پدیده و فرهنگ نیکوکاری و وقف هم در حال تغییر است اکنون دیگر مفهوم نیکوکاری صرفا جنبه مادی و اقتصادی صرف را ندارد و راه های کمک به نیازمندان نیز چه مادی و غیر مادی تغییریافته است.از سویی دیگر ورود بشر به عصر ارتباطات تکنولوژیکی و ظهور ابزار شبکه های اجتماعی نقش و ماهیت تمامی مناسبات اجتماعی را هر چه بیشتر با تحول روبرو کرده است. از این رو نقش شبکه های اجتماعی در گسترش فرهنگ نیکوکاری و وقف، به نوعی تقاطع بین جامعه، ارتباطات مدنی و رسانه است، رسانه های اجتماعی برای توسعه این فرهنگ و افزایش سرمایه اجتماعی وقف دارای ظرفیت های فراوانی می باشند. چراکه رسانه های اجتماعی به عنوان یک بسیج مدنی: ظرفیت و کارکردهای زیادی در فلسفه وجودی امورخیر و نیکوکاری و تامین نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیازمندان در عصر کنونی دارند. بدین ترتیب به دلیل اهمیت این موضوع ما در این تحقیق می خواهیم ظرفیت و کارکردهای استفاده از شبکه های اجتماعی در ترویج فرهنگ امور خیر و نیکوکاری ،جلوگیری از گسترش فقر که زمینه ساز پیشرفت و توسعه جامعه است؛ با رویکرد قیاسی (جز به کل) بررسی کنیم.
کلیدواژه ها:
شبکه های اجتماعی، ارتباطات مدنی،کارکردهای شبکه های اجتماعی، فرهنگ، وقف و نیکوکاری
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
چهارمین همایش ملی خیرماندگار