هم معلم هم مربی/ آموزش همگام با پرورش
کد مقاله : 1030-ALA
نویسندگان:
زهرا شریعتی *
رسانه
چکیده مقاله:
مدتهاست که تا نام معلم می آید در ذهنمان فردی نقش می بندد که در ساعتی مشخص به مدرسه می آید، در ساعتی مشخص، طبق برنامه ای مشخص سر کلاس می رود و مطالبی باز هم مشخص را تدریس می کند و سر ساعتی مشخص هم از مدرسه خارج می شود و معمولا با هیچ چیز دانش آموزان جز درس و نمره شان کاری ندارد؛ این شیوه تک بعدی تعلیم، گرچه ناقص و نادرست اما متأسفانه رایج است از این رو مشاهده معدود معلمانی که از این قاعده استثنا و هم معلم هستند و هم مربی، بسیار مایه امید و خرسندی است؛ معلمانی که هم تعلیم می دهند هم تربیت می کنند، هم وقت می گذارند هم سرمایه، هم راهبری می کنند، هم مدیریت و به دانش آموز به چشم یک ماشین حفظ کننده و پس دهنده معلومات نگاه نمی کنند بلکه او را همچون فرزند خود عزیز و محترم دانسته، به همه ابعاد زندگی و نیازهای او توجه دارند و خود را درقبال آینده اش مسؤول می دانند. آری این دست معلمها گرچه انگشت شمار اما مایه مباهات و امیدواری به آینده ای روشن در عرصه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور هستند؛ در این گزارش دقایقی با یکی از این معلم های به تمام معنا در دبستان شمس الشموس محله وحید همراه می شویم.
کلیدواژه ها:
نیکوکاری، عام المنفعه،آموزش و پرورش
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
چهارمین همایش ملی خیرماندگار